Google Reklam Vermek
Google Reklam ve Önemi
Teknolojinin son sürat geliştiği ve iş hayatının yoğun rekabeti içinde firmaların tanıtımlarını yapmaları ve potansiyel müşteri kitlesini arttırmak adına girişimlerde bulunduğu bu ortamda hiç şüphesiz ki en etkili ve en ekonomik tanıtım mecrası dijital ortamlardır.Bu nedenle artık firmaların kendi müşteri portföyüne tanıtması yada mevcut müşteri portföyünü arttırması dijital ortamda Google Adsdediğimiz Google reklam çözümü ile gerçekleşmektedir.Google reklam kanalının bu denli önemli olması tabikide dijital ortamda lider ve her geçen gün gelişen Google Arama Motorunun etkisidir.İnternette aradığımız herşeyin önemli bir kısmını Google arama motorundan yapmaktayız.Bu nedenle firmalar için önemli ölçüde müşteri potansiyeli doğmuş oluyor.
Google Reklam ile Müşteri Kitlenizi Arttırın
Örnek vermek gerekirse;Ayakkabı almak isteyen internet kullanıcısı öncelikle Google'da arama yapacaktır.Ayakkabı kelimesi için aylık ortalama arama oranı ise yaklaşık 110.000 civarıdır.Ve ilk sayfada çıkan sonuçların ilk 3 sıradaki siteye girmesi muhtemeldir yani kişi aradığı birşeyi yada satın alacağı bir ürünü Google'da arar ve büyük olasılıkla ilk sıralardaki sitelere giriş yapar.Arama sonuçlarında çıkan ilk sıralardaki tıklama oranlarını verecek olursak bu oran aşağı yukarı 1. sıra – %42.13 2. sıra – %11.90 3. sıra -% 8.50 4. sıra -% 6.06 şeklindedir tabi bu oranlar net rakamlar değildir.
Yukarıda vermiş olduğumuz örneği baz alırsak,Google'a reklam veren bir ayakkabı firması eğer Google reklam optimizasyonu başarılı olup arama sonuçlarında (Google reklam alanlarında) ilk sıraya yerleştiğini varsayarsak bu firmanın ziyaretçi kitlesi önemli ölçüde artar ve buna bağlı olarak müşteri kitleside artmaktadır.Potansiyel müşteri sayısı yukarıdaki rakamlara göre verecek olursak her ay takribi 44.000 ortalama müşteri kitlesi oluşacaktır.
Google Reklam sistemini daha iyi anlamak için bu sayfaya bakabilirsiniz.