Google Ads reklamlarınızın hangi sayfada, hangi sıralamada gösterileceğine karar veren sürece açık arttırma denilmektedir.
- Bir reklam, Google Arama Motoru aracılığı ile yapılan her sorguda reklam açık artırmasına girer. Açık artırma, reklamın gerçekte gösterilip gösterilmeyeceğini ve sayfadaki hangi reklam konumunda gösterileceğini belirler.
- Açık artırmanın işleyişi aşağıdaki şekildedir :
- Bir kullanıcı arama yaptığında, Google Ads ( Google Reklam ) sistemi bu aramayla eşleşen anahtar kelimelere sahip tüm reklamları bulur.
- Sistem, bu reklamlardan uygun olmayanları (ör. farklı bir ülkeyi hedefleyen veya politika ihlali nedeniyle onaylanmamış reklamları) gözardı eder.
- Yalnızca diğer reklamlardan yeterli oranda yüksek Reklam Sıralamasına sahip olan reklamlar gösterilir. Reklam Sıralaması; teklifiniz, reklam kalitesi, Reklam Sıralaması eşikleri, kullanıcının arama içeriği ve uzantılar ile diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisinin bir kombinasyonudur.
- Bir rakibiniz sizden daha yüksek teklifler verse bile, alaka düzeyi yüksek anahtar kelimelere ve reklamlara sahipseniz daha düşük fiyatla daha yüksek bir konum kazanabileceğinizi göz önünde bulundurmalısınız.
- Açık artırma süreci Google'da yapılan her arama için tekrarlandığından, o andaki rekabete bağlı olarak, her açık artırmanın potansiyel olarak farklı sonuçları olabilir. Bu nedenle, reklamınızın konumunda ve gösterilip gösterilmeyeceği konusunda bazı değişiklikler olması normaldir.