Yüksek bir Kalite Puanına sahip olduğunuzda Google’ın sistemi reklamınızın ve açılış sayfanızın reklamı gören bir kullanıcı ile alakalı ve o kullanıcı için faydalı olduğunu düşünür. Yüksek Kalite Puanı reklamlarınız için yapmış olduğunuz harcamayı doğrudan etkileyen faktörlerden biridir.
Google Ads hesabınızda belirtilen Kalite Puanını bir otomobildeki ikaz lambaları gibidir; yani Kalite Puanını, sizi potansiyel sorunlar konusunda uyaran bir işaret olarak düşünebilirsiniz.
Bu sayı, hesabınızın optimizasyonunda odak noktası olmamalıdır. Elbette, doğru şeyleri yapıyorsanız bu sayı performansınızla paralellik gösterecektir. Ancak, bu sayıyı yükseltmek için hileli yöntemlere veya kısa vadeli çözümlere başvurmak başarı elde etmenizi sağlamaz.
Bunun yerine, uzun vadeli performans hedeflerinize odaklanmalı ve sunduğunuz kullanıcı deneyimini iyileştirerek bu hedeflere ulaşmanın yollarını aramalısınız. Kalite Puanınız, bunları yaptıktan sonra performansınızın nasıl olduğunu görmek için kullanacağınız bir metrik olmalıdır. Google, bu olumlu deneyimleri ölçmeye büyük önem vermektedir. Dolayısıyla, deneyimlere de odaklanmanız durumunda hedefleriniz, Google'ın (ve kullanıcıların) hedefleriyle uyumlu olur.
Gerçek bilgiler edinmek için hesabınızdaki tıklama oranı, dönüşüm oranı ve site etkileşimi gibi diğer tüm metriklere dikkat edin. Bu metrikler, performansınızla daha yakından alakalıdır ve iyileştirilecek alanları bulmanıza yardımcı olur.
Performansınızı incelerken Kalite Puanını, çalışmalarınızda nereye odaklanacağınızı gösteren bir filtre olarak kullanabilirsiniz. Göz önünde bulundurmanız gereken bazı noktalar:
- Yüksek değerli anahtar kelimelerinizi inceleyin ve performansı düşük olanları belirlemek için Kalite Puanını kullanın.
- Hesabınızdaki diğer alanlarda olduğundan daha kötü performans gösteren bileşenleri (veya bileşenlerdeki eğilimleri) bulmak için düşük Kalite Puanlarını kullanın ve iyileştirilecek öncelikli alanları belirleyin.
- Puanınız 8, 9 veya 10 olsa bile sonuçlarınızı iyileştirebileceğinizi unutmayın. Zaten ortalamanın üzerinde olan bir tıklama oranını artırsanız bile 10 değerindeki Kalite Puanı yükselmeyecektir. Ancak, performansınız ve elde ettiğiniz sonuçlar daha da iyi olabilir.