Reklam Alaka Düzeyi Nedir?
Reklam alaka düzeyi, anahtar kelimelerinizin reklam ile ne kadar ilişkili olduğunu ölçen ölçen faktörlerden birisidir. Reklam alaka düzeyi ne kadar yüksek olursa sıralama sonuçlarınız daha başarılı olur aynı zamanda da reklam maliyetleriniz daha düşük olacağından dolayı reklamlarınıza daha az ücret ödersiniz.
Reklam alaka düzeyi sonuçları ise, reklam mesajınız ile anahtar kelimelerinizin ne kadar iyi eşleştiğini belirten bir durumdur.
Reklam Alaka Düzeyi Durumu
Google Ads, kalite puanı belirlenmesinde çok sayıda kalite faktörü dikkate alınmaktadır. Bir google reklamında anahtar kelime yüksek kalite puanına, düşük bir alaka düzeyine (veya tam tersi) sahip olabilir. Genel kalite puanınız yüksek olabilir ancak tüm etkenleri tek tek değerlendirmeli ve geliştirme gereken alanları belirlemelisiniz. Reklam alak düzeyi durumu sonuçları için aşağıda ki açıklamalarımızı inceleyin.
Reklam Alaka Düzeyi: Ortalama / Ortalamanın Üstünde
Google Ads reklam alaka düzeyi sonucunuz ortalama veya ortalamanın üstünde olarak gözüküyorsa eğer tüm anahtar kelimelerle karşılaştırıldığında önemli bir sorun olmadığı anlamına gelir.
Reklam Alaka Düzeyi: Ortalamanın Altında
Reklamınızın veya anahtar kelimelerinizin yeterince spesifik olmadığını, reklamınızın çok fazla konuyu ele aldığı anlamını taşır. Nasıl düzeltilir? sorusuna ise şöyle cevap verebiliriz.
Daha küçük anahtar kelime grupları belirleyerek reklamınızı tekrardan revize etmelisiniz, belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler ise reklamlarınız ile uyumlu olup eşleşmelidir.