Yenilenen Dünyada İnternet Reklamcılığı
Artan dünya nüfusuna bağlı olarak kurumsal firmalar veya bireysel kullanıcılar, ürünlerini veya hizmetlerini ulaştırmada reklamı bir iletişim aracı olarak kullanmaktadırlar. Diğer taraftan da rakipleriyle mücadele etmek zorundadırlar. Böyle bir durumda en etkili sihir, reklam kampanyalarının en etkili şekilde organize edilmiş olması ve yönetilmesidir.
İnternet Reklam Türleri
-Arama motoru reklamları
-Sosyal ağ reklamları
-Kullanıcının kendi sitesinden pop-up reklamlar
-Banner ve e-posta vb.
İnternet Reklamcılığının Faydaları
–Geniş erişim yelpazesi
-Hedef odaklı
-Hızlı dönüşüm
-Son derece bilgilendirici
-Etkin maliyet kullanım kolaylığı
“İnternet Reklamcılığı”nın interaktif olması, hedef kitleye direk ulaşır. Reklam verenin hizmetleri, ürünleri ile ilgili haberler anında bilir ve iletişim hemen kurabilirler.
Ölçülebilir olması: Performansa yönelik ve sonuç odaklı bir reklam türüdür. sonuçlar detaylı olarak analiz edilip raporlanabilir, Bir sonraki reklam kampanyasında reklam veren analiz edilen raporlara göre yönlendirilerek yeni kampanyası oluşturabilir.
Ekonomik ve Esnek Olması: Diğer reklam türlere göre ekonomik olmasının başlıca sebebi, hedef kitlesine doğru bir şekilde direk ulaşım sağlamasıdır. Diğer bir sebebi de tek seferde birden fazla yayın yapmasıdır.
Reklamın yayına girme sürecinin kısa olması, hızlı müdahale edilerek değiştirebilmesini ve 7/24 olarak yayında olması sağlamak esnek özelliğini sunmaktadır.