Mobil reklam performansı nasıl artırılır? 6 Adım da açıklıyoruz!
İnternet kullanıcılarının %78’i mobil üzerinden online işlemlerini gerçekleştiriyor. Mobil kullanıcılarınız için oluşturduğunuz reklamlarınız da ana hedefiniz performansınızı arttırmak ve daha fazla yeni müşteri kitlesine ulaşmak olmalıdır.
1. Adım: Etkili Mobil Reklamları oluşturarak işe başlayın;
Farklı cihazlardaki kullanıcılara hitap eden reklam metinleri oluşturmanız gerekir. Neden mi? Çünkü masaüstüne göre optimize edilmiş olan Mobil Reklamlar, mobil tarafında daha farklı gözükebileceğinden performans kaybı yaşanabilir.
Mobil kullanıcılarınıza doğrudan mesajınızı iletebileceğiniz metinler kullanabilirsiniz. Örneğin: ‘’Hızlı ve Ücretsiz Kargo‘’ gibi Call to Acition mesajlar sunabilirsiniz.
2. Adım: Mobil Tekliflerinizi kontrol edin;
Mobil reklamlarınızın yayında kalabilmesi için ödemiş olduğunuz maliyetlerin yeterli olduğundan emin olun veya mobil tekliflerinizi ne kadar yükseltmeniz gerektiğini bilmiyorsanız Goog Ads’in sunmuş olduğu formülü uygulayabilirsiniz.
Mobil teklif = Mobil Dönüşüm Oranı / Masaüstü Dönüşüm Oranı – 1
Dip Not: Değer sağlamak amacıyla ihtiyacınız olan verileri elde etmek için mobil cihazları ölçme şeklinizi durumunuza uygun hale getirmelisiniz.
3. Adım: Mobil Reklamlarınızın Reklam Uzantılarını Geliştirin;
Uzantılar ek bilgi sunarak müşterilerinizin sizinle iletişim kurmalarını tetikleyecek unsurlardan biridir.
DipNot: Site bağlantı uzantısı, bir reklamdan web sitenizdeki belirli sayfalara bağlantı oluşturabilmenizi ve %10-20’ye kadar TO artışı elde etmenizi sağlar.
4. Adım: Mobil Açılış Sayfanızı gözden geçirin;
Mobil kullanıcılar uzun metinleri okumaktan veya yüksek çözünürlüklü görsellerin açılmasını bekleyerek vakit kaybetmek istemeyecektir. Mobil reklamlarınızdan yönlendireceğiniz sayfada kısa ve açıklayıcı metinler barındırarak içeriği doğru ve net bir şekilde yansıtmanızı öneririz.
Reklam metininde sunmuş olduğunuz ürün veya hizmetin yönlendirmiş olduğunuz sayfa da var olduğundan emin olun. Alakalı sayfaların, sayfa çıkış oranınızı düşürürken, reklam alaka düzeyinizi arttıracaktır.
DipNot: Mobil cihaz kullanıcıların %67’si mobil uyumlu bir siteyi ziyaret ettiklerinde satın almaya daha meyilli oldukları analiz edilmiştir.
5. Adım: Telefon Numaranızın Tıklanabilirliğini kontrol edin;
Tıkla-Ara özelliği aktif olmayan irtibat numaraları mobil kullanıcıların için vakit kaybı olabilir. Müşteriniz anlık olarak sizinle iletişime geçmek, ürün veya hizmetiniz hakkında detaylı bilgi almak isteyecektir. Kolaylık ve hız sağlamak her zaman müşterilerinizin sizlere ulaşmasını kolaylaştıracaktır.
DipNot: Telefon uzantıları eklemek, mobil cihazlardaki tıklama oranınızı %6-8 oranında artırabilir. Çözümlerimiz, ölçmeyi ve daha fazla arama almanızı da kolaylaştırır.
6.Adım: Karanızı artıracak teklif türlerini değerlendirin;
Akıllı teklif kullanarak tekliflerinizi otomatikleştirebilirsiniz. Otomatik teklif stratejileri, zaman tasarrufu sağlayan ve genellikle daha hızlı sonuçlar getiren açık artırma zamanı teklif değişiklikleri yapmak için cihaz tipi ve yarayıcı gibi sinyalleri değerlendirmeye alır. Tamamladığınız adımların Mobil reklamlarınız da ki etkisini takip edebilirsiniz.
Sunulan adımları uygulamakta problem yaşıyorsanız Uzman Temsilcilerimizden destek alabilirsiniz.
Daha fazla bilgi için 0850 840 0 970 den bize ulaşabilirsiniz.