Yeni bir Google Ads hesabı açıldığında başlangıç seviyesinde arama ağı kampayası oluşturulurken yapılabilecekleri yalın anlatımla aşağıda listelenmiştir.
Ayarlar
- Ağlar bölümünden “Arama ağı iş ortakları” sekmesinin seçilmesi
Yer bölümünden Hedef kitlenin bulunduğu lokasyonun belirlenmesi
Dil seçeneklerinin Türkçe ve İngilizce olarak ayarlanması
Yayınlama seçeneği günlük bütçeye göre – Standart yada hızlandırılmış olarak seçilmesi (başlangıç tavsiyesi Standart yayın)
Reklam uzantıları alanından “Yer uzantısı” girişi ( rehber hesabı var ise )
Reklam uzantıları alanından “Site bağlantıları uzantısı” girişi( site uygun ise min 6 bağlantı )
Reklam uzantıları alanından “Arama uzantısı” girişi
Cihazlar bölümünden mobil teklif verilmesi +/-
Reklam zaman planlaması bölümünden ayarların yapılması ( ilk bir hafta 7/24 tavsiye edilir istatistik toplamak için )
Reklam Gruplarının Oluşturulması
- Hizmet veya ürünlere göre internet sitesindeki gruplandırmalar baz alınarak reklam gruplarının oluşturulması
- Reklam gruplarına göre uyumlu reklam metinlerinin oluşturulması ( 2 arama ağı 1 mobil için oluşturulabilir )
- Reklam gruplarında oluşturulan reklam metinlerinin ilgili hedef URL yönlendirmesinin yapılması
- Hedef açılış sayfası ve reklam metnimiz ile uyumlu anahtar kelimelerin – tam – geniş – sıralı eşleşmeli olarak seçilmesi ( + kullanılmak sureti ile min 2 kelimeden oluşan anahtar kelime seçimleri tavsiye edilir )
- Negatif anahtar kelimerin seçimi ( standart olarak bedava , ücretsiz, şikayet, free gibi kelimeler ek olarak eklenmesi tavsiye olunur )
Ek işlemler
- Dönüşümün takip edilmesi istenen formlara ( iletişim – sipariş – bayi talep , biz sizi arayalım vb ) alanlar için dönüşüm takip kodu oluşturularak sitede ilgili alanlara yerleştirilmesi
- Yeniden Pazarlama kampanyasına hazırlık için Re-Marketing kodunun oluşturulup site’ye eklenmesi ( hizmet / ürünlere göre yapılandırılırsa süper olur )