Alışveriş Reklamları, Google arama sonuç sayfasında ürününüzün görseli, adı , fiyatı ve marka adınız ile birlikte gösterilen reklam türüdür.
Bir e-Ticaret siteniz var ise çevrimiçi olarak ürünlerinizi tanıtmak, web sitenize gelen trafiği artırmak ve daha nitelikli potansiyel müşteriler bulmak için Google Ads‘in sunmuş olduğu Alışveriş kampanyalarını kullanarak ürün/hizmet satışlarınızı artırabilmeniz mümkün.
Alışveriş Reklamlarının Avantajları
Alışveriş Reklamlarının başlıca avantajlardan biri; Daha Fazla Trafik sunmasıdır. Çoğu işletme, alışverişle alakalı aramalar için aynı konumda gösterilen metin reklamlarla karşılaştırıldığında Alışveriş reklamlarıyla çok daha yüksek trafik elde etmektedir. Bazı durumlarda, reklam verenler standart tıklama oranlarını ikiye veya üçe katlamayı başarabilmektedirler..
Aynı zamanda daha nitelikli satışlar kazanabilirsiniz. Bir satıcı olarak, alışveriş yapan kullanıcıların daha bilinçli satın alma kararları vermesine yardımcı olmak için ürün bilgilerini doğrudan reklamlarınız da göstererek daha nitelikli potansiyel müşteriler bulabilirsiniz. Böylece, alışveriş yapan kullanıcıların sitenizde satın alma işlemi tamamlama olasılığı daha yüksek olur. Reklam sonuçlarında daha geniş görünürlük elde edebilirsiniz. Belirli bir kullanıcı araması için birden fazla Alışveriş reklamınız görüntülenebilir. Ayrıca alakalı olması durumunda, Google Ads Alışveriş reklamı ile metin reklam aynı anda da görüntülenebilir. Böylece, her aramada ulaştığınız potansiyel müşteri sayısını iki katına çıkarabilirsiniz.
Koşu ayakkabıları sattığınızı varsayalım. Koşu malzemeleri ile ilgili bir metin reklamınız ve koşu ayakkabılarıyla ilgili bir Google Alışveriş reklamınız varsa, müşteriler aynı Google Arama sonuçları sayfasında reklamlarınızın her ikisini de görebilir.
Alışveriş reklamları, diğer kampanya türlerinde olduğu gibi mevcut reklamlarınız ile ilgili anlık raporlar sunabilir. Bu raporlar sayesinde mevcut reklamlarınızın performansını ölçümleyebilirsiniz.