Ramazan ayının yaklaşması ile Google da yapılan aramalar 1 ay öncesinden artmaya başlıyor.
Ramazan ’a hazırlık döneminde gıdaya yönelik yapılan alışverişler yükselirken, ramazan ayının sonlarına doğru tatil araştırmalarında yüksek oranda artış yakalanmakta.Doğru planlama ile ramazan ayında yapacağınız dijital yatırımlar işletmenizin Google da kazanmasını sağlayacaktır.
Ramazan ayı boyunca reklamlarınız dan maksimum verim elde etmek için;
1.Hedef Kitlenizi Doğru Seçin
Oruç tutanlar, oruçlu olduğu vakti daha sakin geçirenler ve Youtube’da daha çok içerik tüketenler, her iftar sofrasını özenle hazırlamak için tarif tarif gezenler ve alışverişte olanlar, kendini bayram tatiline hazırlayanlar ve plan yapanlar. Kısacası ramazan ayında erişilebilecek kitle oldukça geniş. Bu yüzden reklam kampanyalarınızda ulaşacağınız kitleyi doğru hedeflemeniz gerekecektir.
2.Arama Verilerini Göz Önünde Bulundurun
Medya planlamanızı ve kreatif hikaye oluştururken hitap ettiğiniz tüketicilerin ilgi alanlarını, arama trendlerini değerlendirin. Gıda ve Seyahat kategorilerinde ki arama yükselişleri kampanyanıza ivme kazandırabilir. Hedef kitlenizin hangi terimler ile Google da araştırma yaptığını göz önünde bulundurun.
3.Zaman Planlamanızı İyileştirin
Ramazan ayı boyunca internet kullanıcılarının online olma süreleri uzamakta. Reklamlara ait zaman planlamanızı genişletebilir ve aktif olan müşteri gruplarına hizmetinizi ulaştırmaya devam edebilirsiniz.
4.Reklam Bütçenizi Kontrol Edin
Ramazan ayı boyunca internet kullanıcılarının daha fazla araştırma yaptığını unutmayın. Reklamlara ait bütçenizin yetersiz kalması potansiyel müşterinizi kaybetmenize neden olacaktır.
Doğru zamanda doğru yerde olun, kazanmaya başlayın.